IATA’nın en eski üyelerinden olan kurumumuz, Türkiye’nin en büyük hava yolu şirketleri ile uzun yıllardır anlaşmalı olarak hizmet vermektedir. Yolcuları için yalnızca bilet satış işlemlerini yürütmekle kalmaz, 36 yıllık tecrübe ve alanında uzmanlaşmış donanımlı kadrosu ile aynı zamanda yolcularına tüm süreç hakkında detaylı bilgi aktarır. Yolculuğa çıkmadan önce satın almış olduğunuz biletiniz ve gideceğiniz ülkenin kabul koşulları hakkında son kontrolleri yapmayı unutmayınız. Seyahatten önce son kontroller, gideceğiniz yere sorunsuz bir şekilde ulaşmak demektir!

Uçuş için alana varmadan önce her yolcunun son kontrollerini mutlaka yapması gerekir. Herhangi bir aksaklık, gözden kaçan bir detay işlemlerinizin uzamasına, rezervasyon iptaline hatta biletinizin yanmasına kadar büyük problemlere neden olabilir. Seyahat öncesinde tamamlaması gereken son kontroller arasında, özellikle pandemi döneminde yurt dışına çıkacak kişilerin seyahat kuralları hakkında dikkat etmesi gerekenler ilk sırada yer alır. Pandemi süreci, yurt içi seyahatlerinden çok yurt dışı seyahati planlayan kişiler için zorlayıcı olmuştur. Pasaport süresi, vize prosedürleri, aktarmalı uçuşlar gibi konular her zaman yurt dışı seyahatleri için önem taşırken, günümüzde Covid-19’un etkileri ile bazı yeni kavramlar da hayatımıza girmiştir. Pandemi kuralları kapsamında Negatif PCR testi gibi yerine getirilmesi gereken zorunlu işlemler, ibraz edilmesi gereken belgeler, karantina süresi gibi konular yolcularımızın seyahat öncesi akıllarında soru işareti yaratmaktadır. Alabanda Bilet Bölümü olarak, tüm bu soru işaretlerine kısaca açıklık getirmek için aşağıdaki maddeleri listeledik.

ALABANDAÖneriyor! “Dünyanın en ilginç 7 havaalanı!”

YURT DIŞINA ÇIKACAK YOLCULAR İÇİN ÖNEMLİ BİLGİLER
  • Seyahat edeceğiniz ülkenin vize muafiyet durumunu kontrol ediniz. (İlgili ülkenin elçilik/konsolosluğundan bilgi alabilirsiniz.)
  • Vize gerektiren ülkeler için seyahat planınıza uygun doğru kategori ve gün sayısında vize almak için en az 1 ay öncesinden işlemlerinizi başlatınız. (Kurumumuzdan bu hizmeti güvenle satın alabilirsiniz. Vize bölümü için tıklayınız.)
  • Aktarmalı uçuşlar için aktarma yapacağınız ülkenin vize isteyip istemediğini kontrol ediniz. (İlgili ülkenin elçilik/konsolosluğundan bilgi alabilirsiniz.)
  • Vizesiz ülkelere seyahat edecekseniz, pasaport sürenizin yeterli olduğundan (Dönüş tarihinden itibaren 3ay/6ay/1yıl) emin olunuz. Süre ülkeye göre değişmekle beraber anlık olarak da yeni kararlar gelebilir. Bu nedenle mutlaka seyahat öncesi güncel bilgiyi edininiz.
  • Bazı ülkeler, yolcuların gidiş-dönüş olarak bilet satın almasını zorunlu kılar. Bu gibi durumlar için önceden hazırlıklı olmalısınız. Gideceğiniz ülkenin satın alınmasını istediği seyahat belgeleri hakkında tüm detayları öğrenmeyi unutmayınız. Bu gibi durumlarda sorumluluk yolcuya ait olacağı için mutlaka seyahat öncesinde gideceğiniz ülkenin seyahat koşullarını araştırmanızı tavsiye ederiz.
  • Kalkış-Varış saatlerine dikkat edilmesi gerekir. Bazı durumlarda karışıklık yaşanmaması için özellikle 03.15 ya da 04.25 gibi gece saatlerindeki uçuşlar için tarihte bazen yanlış anlaşılmalar olabilir. Bu yanlış anlaşılmaların yaşanmaması ve yolcuların herhangi bir problemle karşılaşmaması için ‘bir önceki günü bir sonraki güne bağlayan gece’ ifadesi ile uçuş tarihine netlik kazandırılır. Lütfen uçuşunuzdan önce bilet tarihi ve saati hakkında bilgileri tekrar teyit ediniz.
  • Havalimanına geç kalmamanız, uçuşunuza katılabilmeniz için önemlidir. Uçuş saatiniz değil alanda hazır bulunmanız gereken saat dilimini dikkate almanız doğru olacaktır. Tavsiye edilen iç hatlar için 2 saat, dış hatlar için ise uçuş saatinden 3 saat öncesinde alanda hazır bulunulmasıdır. Bu nedenle uçağınızı kaçırmamak için seyahat danışmanınızın tavsiye ettiği alana varış saatine titizlikle uyunuz.
  • Hava yolu şirketlerinin uçağı kaçıran, geç gelen, zamanında check-in yapmayan veya biletini son anda iptal eden yolcular yerine, yeni yolcuların seyahat edebilmesi için kapasitesinin üzerinde yaptığı bir satış işlemi vardır. Çoğu kişinin haberdar olmadığı bu işlem nedeniyle bazen yolcunun satın alınmış bileti olsa dahi alana vaktinde gitmez, check-in işlemini gerçekleştirmek için yeterli vakti olmaz veya online check-in işlemini önceden yapmaz ise bu sebeplerden uçak kapasitesinin dolu olması gerekçesiyle uçağa alınmayabilir. Overbooked ya da overbooking denilen bu sistem nedeniyle yolcularımızın herhangi bir sorunla karşılaşmaması için zorunlu olmasa dahi her zaman online check-in işlemlerini yapmalarını kurum olarak tavsiye ediyoruz. Bu sayede overbooked olması halinde haklarınızı daha net bir şekilde savunmuş oluyor ve uçağa alınmama riskinizi en aza indirmiş oluyorsunuz. Konu ile ilgili olarak seyahat danışmanlarınızın online check-in işlemleri konusundaki yönlendirmelerini lütfen dikkate alınız.

Diğer bir önemli ana başlık ise, son anda gerçekleşen tarih ve saat değişiklikleri, uçuş iptalleri, uçak saatinin kaçırılması ve bagaj problemleri gibi konulardır. Yolcuların sıklıkla karşılaştıkları, yeni normal dönemde ise daha çok karşımıza çıkmaya başlayan bu problemler için hava yolu şirketlerinin destekleri sınırlıdır. Ancak burada bizim için en önemli olan konu anında soruna müdahale edip, en iyi çözümü sunarak yolcularımızın mağduriyetlerini en aza indirmektir.

Hava yolu şirketleri ile aranızda sağlıklı bir iletişim kurmak ve köprü görevi görerek sorunlarınıza birlikte çözüm bulmak için her zaman yanınızdayız! Sorularınız için bize 7/24 kesintisiz ulaşabilirsiniz.

DEĞİŞİKLİK-İPTAL-UÇAĞIN KAÇIRILMASI VE BAGAJ PROBLEMLERİ
  • Son anda gerçekleşen uçuş tarihi ve saati gibi değişiklikler, bilet sahibine mutlaka sms ve e-mail ortamında bildirilir. (Bu nedenle biletinizi satın alırken verdiğiniz iletişim bilgilerinin doğru olduğundan emin olunuz.)
  • Seferlerin iptal olması pandemi dönemli ile sıkça karşılaşılan bir durum haline gelmiştir. İptal durumunda yolcuya bu bilgi yine iletişim kanallarından aktarılır ve ücretsiz bilet iadesi mümkün olabilir. (Detaylar için seyahat danışmanınızdan ya da hava yolu şirketinden bilgi almanızı tavsiye ederiz.)
  • Uçak saatinin kaçırılması halinde iç hatlarda satın almış olduğunuz bilet yanar. Ancak bu durum dış hatlar için biraz farklıdır. Uçak kaçırılmış olsa da dış hatlarda bazı biletler tamamen yanmaz, ücretin belirli bir kısmı iade edilebilir ve cezalı ya da cezasız değişiklikler yapılabilir. Bu nedenle uçak saatinizi kaçırdığınızda direkt biletinizin yandığını düşünmeyip, haklarınız konusunda hava yolu şirketinden yardım istemeniz faydanıza olacaktır. (Lütfen biletinizi aldığınız hava yolu şirketinden ‘iade ve değişiklik hakları’ konusunda detaylı bilgi alınız.)
  • Yolcuların alanda bagajlarının kaybolması durumu ile karşılaşmaları halinde, ilk olarak mutlaka ‘Kayıp Bagaj Formu’ doldurmaları gerekmektedir. Bu formun ardından hava yolu şirketiniz ile irtibata geçerek destek talep edebilirsiniz. Fakat ek bir bilgi olarak ‘Kayıp Bagaj Formu’ doldurmayan yolcular için sonradan herhangi bir işlem yapılamayacağını önemle belirtmek isteriz. Bu nedenle bagajınızın kaybolması halinde mutlaka gerekli birimlerden destek alarak formunuzu doldurmayı unutmayınız.

Alabanda, bilet bölümündeki 30 kişilik donanımlı ekibi ile yurt içi ve yurt dışında yapacağınız tüm seyahatlerinizin güvenle ve sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi için 7/24 kesintisiz hizmetinizde! Ayrıcalıklarımızdan faydalanmak için bize 365 gün, günün her saati kolaylıkla ulaşabilirsiniz.